Internet of Things: Algoritmik Trading

Geçtiğimiz 3 yıl boyunca pazarlama ve iletişim sektörü olarak hunharca tükettiğimiz Big Data kavramından sonra, sunumlarda paketlenmeye aday, şu sıralar iyice karşımıza çıkan bir başka şey var: Internet of Things (IoT). Türkçe adıyla Nesnelerin İnterneti.

Aslında çok da yeni değil. Zira biraz araştırdığınızda bu fikrin 1999 yılında Kevin Ashton tarafından ortaya atıldığını görebiliyorsunuz. Ancak dediğim gibi,pazarlama ve iletişim sektörünün heveslendirebilir, pazarlanabilir, sunulabilir ve tüketilebilir yeni kavramlara ihtiyacı var.

Olay şu: İnternet nimeti artık sadece kullanıcı ve cihaz arasında değil, cihaz ve cihaz arasında da kendine bir yer bularak daha efektif hale getirilebiliyor.

IoT’un kullanım alanları olarak şu anda en anlaşılabilir örneklerin akıllı şehir, akıllı çevre, akıllı ev ve tedarik zinciri olduğunu görüyoruz. Daha somut ifade etmek adına geçtiğimiz yıllardan aklımda kalan birkaç harika içeriği de paylaşmak istiyorum.

stock-trade

Şimdi, olaya biraz daha spesifik olarak finans dünyası açısından bakalım. Ürün ve hizmetlerinin oldukça soyut ve dijital öğeler üzerine inşa edildiği finans sektörü IoT’un neresinde kendine nerede yer bulacak? Bu nesne ille de elle tutulur mu olmalı? Sermaye piyasaları sektöründe çalışan bir pazarlamacı olarak, IoT’un “nesne”sine aday bir işlemden bahsetmek istiyorum: Algoritmik trading.

Algoritmik trading nedir?

Finansal piyasalardaki alım satım işlemlerinin matematiksel modelleme ve hesaplama algoritmaları içeren bilgisayar programları aracılığıyla doğru zaman ve miktar ile en iyi fiyattan otomatik olarak gerçekleştirilmesidir.

  • Yatırımcı(insan) – Yatırım Danışmanı(insan) – Alım Satım İşlemi(aksiyon)
  • Yatırımcı(insan) – Trading Platformu(nesne) – Alım Satım İşlemi(aksiyon)
  • IoT: Trading Platformu(nesne) – Alım Satım İşlemi(aksiyon)

Yatırımcı, algoritmik trading dünyasına geçiş ile birlikte yurt içi ve yurt dışındaki finansal verilerden faydalanarak kendi yatırım stratejilerini sayısal ortama aktarabilme şansına sahip olabiliyor.

Yatırımcı birikimini kazanca dönüştürmek için önce bir yatırım danışmanına ihtiyaç duyuyordu.

Sonra alım-satım işlemini kendisinin yapabileceği bir elektronik platforma sahip oldu.

Artık  neredeyse yatırımcının kendisine bile ihtiyaç yok.

Nesnelerin değil, her şeyin interneti.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s