Fikrin temel motivasyonunu yok edemezsin.

Foursquare ekibi daha fazla direnemedi ve Swarm’a mayorluk özelliğini geri getirdi.

Daha önce sadece bir rozet olan Swarm, bir yılı aşkın süredir konum bildirim servisi niteliğinde Foursquare’e yarı bağımlı bir app olarak hayatına devam ediyor. Foursquare de, kullanıcıların gittiği mekanlara puan ve not verdiği, karakterini tam bulamamış bir uygulamaya dönüştü bana kalırsa. Swarm’a eklenen özellikler arasında rozetlerin sticker’a evrimi, mayorlukların kaldırılması ve bal kabağı renginde bir arayüzü sayabiliriz. Şimdi buraya dikkat: mayorluklar kaldırıldı.

“Daha iyi”

Bir insanın sosyal medyada aksiyon alırken en büyük motivasyonu nedir? “Daha iyi” olmak. Daha iyi görünmek / anlaşılmak / inandırmak / kandırmak / hissettirmek / yansıtmak. Bunu inkar edecek halimiz yok herhalde? Foursquare’de bir mekana hangi kullanıcı daha fazla check-in olursa mayorluk ünvanına sahip oluyordu. Mayor tâcı, Foursquare fikrinin en önemli kullanıcı motivasyonuydu. İnsanlar çalıştıkları şirketten başlayıp en popüler mekanların mayorluklarını elde edebilme güdüsüyle motive oluyor ve istikrarlı kullanımı besliyordu. Sonra ne olduysa Foursquare mekanikte önemli değişiklikler yaptı ve Swarm’u doğurup başka motivasyonlara yöneldi.

Bugün alınan kararla gördük ki, yeni motivasyonlar kullanıcılara yeterli gelmedi.

Temel kullanım motivasyonunu kendi elleriyle yok eden Foursquare, Swarm’a eski bir serum verdi. Eğer Swarm’u yeterince diriltemezse başka gelişmeler de yaşanabilir.

Yorum bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: