Reklam sanıp tıklamıyor.

Sponsored

Sponsored

Sponsored

Sosyal medya platformlarında artan rekabet ile birlikte markalara da pek çok farklı içerik paylaşabilme imkanı doğdu. Facebook sayfalarındaki çoğu içeriğin altında “Şimdi Alışveriş Yap, Daha Fazla Bilgi Al, Kaydol, Şimdi Rezervasyon Yap, İndir” gibi butonlar görmeye başladık. Twitter yine aynı bir işlevle Cards fikrini hayata geçirdi. Youtube’da uzun süredir harici link eklenebilen ekran üstü balon ekleme özelliği mevcut. Benzer birkaç örnek de böyle sıralanabilir.

Nihayetinde bunların hepsinin atası banner. Butona tıkla ve anında git. Aslında marka için gayet güzel bir uygulama. Zaten markanın sosyal medyada bulunma derdi öyle hedef kitlesiyle iletişim kurayım falan değil. Herkes günün sonunda bu kullanıcı benim sadık müşterim olsun istiyor. Kimsenin kara kaşına gözüne sevdalı değiliz.

Facebook ve Twitter bu butonlu içerikleri de ikiye ayırmış durumda. Bütçe destekli veya desteksiz. Bütçe destekli olanlar zaten alan memnun satan memnun kıvamında gidiyor, bildiğimiz reklam çalışması. Fakat bütçe desteği olmayan butonlu “lifestyle” veya “promosyonel” içeriklerin durumuna ne oldu? Kullanıcı bunun ayrımını marka kadar iyi yapabiliyor mu? Şimdilik hayır. Sonuç: Reklam formatındaki içeriklere bağışıklık kazanan kullanıcı, bütçe desteği olmayan klasik içerikleri de banner gibi görüp tıklamamaya başlıyor. Gösterim ve etkileşim sayıları da eskiden tercih edilen klasik içeriklere oranla daha düşük. Markanın hiç de istediği bir şey değil.

Platformlar fonksiyonel yenilik getirirken uzun vadeli düşünmeliyiz.Sonra halimiz mecra/konsept uyumuna bakmaksızın Periscope’da ilk olma hevesiyle gülünç duruma düşen markalar gibi olur.

Yorum bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: