Starbucks Card: Sadece bu kadar mı?

Kahve dükkanlarının müşterilerine sunduğu bazı küçük jestler var.

En bilineni elbette X sayıda kahve alana 1 adet X boy kahve hediyesi.Bu uygulamayı Starbucks, Caffê Nero, Krispy Kreme ve John’s Coffee‘de gördüm. Mutlaka başka kahve dükkanlarında da vardır.

Nero, Krispy ve John’s küçük kartonlara X sayıda kaşe basarak daha manuel yöntemleri tercih ederken, Starbucks her zamanki gibi işi biraz daha markalaştırıyor. Kullan at karton kart yerine yaklaşık 3 yıl önce Starbucks Card isminde bildiğimiz kredi kartı formuna sahip bir fikir ortaya koydu.

Kartın iki ana avantajı var; para yükleme ve min. 3 TL’lik harcamayla kazanılacak her yıldız sonucu toplam 15 yıldıza 1 adet Tall boy içecek ikramı. Para yüklemenin avantajı kasada sizi nakitle uğraşmaktan kurtarıyor olması. Hedef kitle profilinin çoğunun kredi kartı kullanımını yoğun olarak tercih ettiğini düşünürsek, asında bu bir nakit kurtarma derdinden çok “Starbucks Card” sahibi olmanın verdiği marka bağlılık hazzı. Apple gibi. İçecek ikramı avantajı -ki yazının ana konusu aslında- zaten diğer rakiplerin de yaptığı, üstelik 15’ten daha az bir hedef koydukları klasik bir uygulama.

Peki Starbucks’ın 3 yıldır misafirlerine sunduğu bu kart neden daha fazla avantaj sunmuyor? Şimdi burada 90’lı yılların furyası olan ve en fazla bir tavla kazanabildiğim hediye çeki kartları dönemini savunacak değilim. Siz de Starbucks bu işi sadece marka bağlılığı amacıyla yapıyor, faydasını basit tutup sadece ayrıcalık sunuyor diyebilirsiniz, haklısınız da. Ama en azından yılda iki veya üç kez yapılacak dönemlik uygulamalarla Starbucks Card kullanımı çok daha keyifli hale getirilebilir. Çünkü markanın doğası buna oldukça uygun.

Benim aklıma 5 ana kampanya kaynağı geldi.

#1 Lokasyon

Evet ilk akla gelen faktör bu, yepyeni bir fikir değil. Ancak Foursquare yer bildirimini Swarm’a devrettiğinden beri doğru düzgün kampanya göremez olduk. Bunda belki Swarm’un da eksiklikleri olabilir, ancak her Starbucks Card datası, bir Swarm hesabıyla entegre edilebilir bir petrol yatağı. Resmen kaynak var rafineri kurulmamış.

#2 Mevsim

Her yaz yeni bir soğuk içecek sunuluyor. Misafirlerin yeni ürünleri doğal süreçle keşfetmeleri kulağa daha sevimli gelse de, S’Card ile yapılacak dijital entegre kampanyalarla tanıtımlarına katkı sağlanabilir. Soğuk içecek demişken, Lime Mint gibi bir efsaneyi nasıl sadece bir yaz görebildik halen anlayabilmiş değilim.

#3 Özel Gün

Yılbaşı, Cadılar Bayramı, En Uzun Gece(bu biraz zorlama tamam) gibi global nitelikli özel günlere yönelik mağaza süslemeleri, bardak tasarımları ve kahve paketlerini Starbucks ve rakipleri hep yapıyor. Yine dijital entegrasyon kozu kullanılarak çeşitli kampanya kurguları hazırlanabilir.

#4 Sosyal Sorumluluk

Uzun bir süredir Tohum Otizm Vakfı ile birlikte çeşitli sosyal sorumluluk çalışmalarını sürdüren Starbucks, bu konudaki duyarlılığını S’Card yardımıyla artırabilir. Geçtiğimiz yıllarda Twitter’da düzenlediği WinnerTweet kampanyalarının devamı, hatta daha da kapsamlısı S’Card altyapısıyla sağlanabilir.

#5 Misafir Performansı

Starbucks müşteri yerine misafir tanımını kullandığı için böyle bir başlık kullandım. Misafirlerin Swarm check-in, mağaza tercihi, ziyaret/S’Card kullanım sıklığı ve aldığı ürünlerin çeşidine yönelik kurgulardan oluşan kullanıcı performansı bazlı kampanyalar düzenlenebilir.

Bu arada Kurumsal Starbucks Card‘ı tabi ki unutmadım, ancak onun çok farklı bir avantajı olmadığından değinmedim.

Starbucks kullan at kartondan fazlasını yapıyor, mikrositesi olan ve 3 yıldır da misafirlerinin hizmetine sunduğu bir fikre de sahip oluyorsa biraz daha fazlasını düşünebilir.

Yorum bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: