2015: Big Data’nın şişirilmeyeceği bir yıl…

Aslında bu benim temennim. Çünkü sektörün kesinlikle artık veri madenciliği ile ilgili konuşulanlara daha gerçekçi bakması gerektiğini düşünüyorum.

Nasıl ki “content is the king” cümlesini son damlasına kadar tükettik, sunumların kurtarıcı slaytlarında uzun süre yerini aldı; “Big Data” kavramı da takvimler 2015’i gösterdiğinde artık markaya peşinen dayatılmamalı. Efendim kullanıcının beğendiği sayfalar ve ilgi alanlarına göre özel fırsatlar sunan uygulamalar, işte falanca yerde check-in olduktan sonra yatırım danışmanınız müşterisine ona göre hisse önerisinde bulunacak gibi pek çok maytap ömürlü fikirler. Bakın, veri madenciliğini bu kadar basite indirgeyip bu işten oldukça yarar sağlamış, gerçekten hakkını vermiş markalara ve işbirliğindeki ajanslara kelime sözüm yok. Ajans tecrübesi de olan biri olarak bunun başarılı örneklerine de şahit oldum. Elbette bir sadakat kartı markası, e-ticaret sitesi, perakende dünyası bu işten hedeflediği verimi alabilir.

Ancak stratejiyi iyi belirlemeden, bir heves girişilen işlerden elde edilen “Big Data”, aslında kurumun ortak veri tabanındaki bir klasörün içine kopyalanan yüksek boyutlu bir excel’den ibaret. Karadeniz açıklarında çürümeye terk edilen bir Panama gemisi gibi adeta.

Başta kendim olmak üzere, sektördeki tüm marka ve ajanslar için yeni yıl/2015 dileğim; içi uygun strateji ve metodlarla doldurulmuş bir planla hareket edilen, Big Data duyarlı uygulamalara imza atmaktır.

Yorum bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: