Facebook halen en iyi kampanya ortamı

Önceki yazımda Facebook’u bir kullanıcı gözüyle değerlendirmiştim. Bu defa da bir proje yöneticisi açısından bakmak istedim.

Teknolojide mobil kullanım tercihi hızla artmaya devam ededursun, markaların özellikle kullanıcı verisi elde etmede en çok işlerine gelen uygulama tabanı halen Facebook.

Fotoğraf yarışmaları, çekiliş kampanyaları, oylamalar, katıl butonları… Bunları şık bir tasarım ve işlevsellikle hedef kitleye rahat ve geniş bir sayfada sunabilme ortamını halen en iyi Facebook’un masaüstü arayüzü sağlıyor. Evet “connect with xxx” mekanizması bu konuda atılan elbette önemli bir adım olabilir. Hatta bu sayede 3 yıldır çoğu meslektaşımın da dile getirdiği “mikrosite dönemi bitti, artık kampanyalar markanın kendi kanallarında yapılmalı.” argümanını bile çürüten bir adım. Sonuçta aslolan; kullanıcıların veri paylaşımına onay verdikleri izin ekranıdır, kampanya tabanının hangi platform olduğu artık önemli değil diye de düşünebiliriz. Fakat kullanıcıyı bulunduğu pencereden terk ettirmeden, markanın kendi sayfasında aksiyon aldırma isteği geçerliliğini koruyor. Bu noktada da yine o ortamı en iyi sağlayan platformun hangisi olduğu sorusuna geliyoruz ki, karşımıza yine Facebook çıkıyor.

Tabi ki akıllara hemen Instagram’da hashtag üzerinden yönetilen ve sıklıkla yapılan fotoğraf yarışmaları, oylamalar gelebilir. Kezâ Twitter’dan da örnekler bulabiliriz. Ancak dediğim gibi, alışılmışın dışında kurgu ve yaratıcılıklara sahip kampanyalar için tercih edilen platform Facebook.

Peki mobil cihazdan kampanya katılımı ne durumda? İşte orası da bu konunun yumuşak karnı. Eğer marka, kampanya uygulamasında fonksiyonellik arıyorsa mobil ziyaretçileri göz ardı etmek durumunda. Çünkü fazla sayıda aşamaya sahip kampanya kurguları için mobil arayüz fazla sıkışık ve ufak bir alan. İşte bu noktada Facebook da çare olamıyor. Hele ki Facebook’un mobil arayüzü halen istenilen seviyeye gelmemişken.

Ahmet Erim Suyabasmaz

Yorum bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: