Facebook artık sadece bir el alışkanlığı mı?

Facebook 2004 yılında değil de Instagram, Twitter, Swarm gibi mobil kullanıma çok daha yatkın uygulamaların olduğu rekabet dolu 2014’ün bir girişimi olsaydı bu kadar büyüyebilir miydi?

Bugün Facebook hesabınıza giriş yapmak için sizi cezbeden şey ne? Görsel içerik mi? Metin mi? Arkadaşlarınızın nerede olduğu mu? Komik paylaşımlar mı? Sosyal medyanın gerçekten sosyal mi değil mi tartışmasına kesinlikle girmiyorum. Sadece günümüzün dijital kullanım alışkanlıklarına göre Facebook’a ayırdığımız yerin niteliğini sorguluyorum.

Geçtiğimiz günlerde Instagram’ın kullanımda Twitter’ı nasıl solladığını içeren haberleri okuduk. Orada bir rekabet olduğu ve iki platformun da bundan beslenerek sürekli kendilerini geliştirdiği açık. Tabi ki Facebook da bu hıza ayak uydurmaya çalışıyor. Mobil uygulamasını daha iyi hale getirmek için yıllardır verdiği uğraşın farkındayız. Reklam türleri, Messenger, etiketleme, içeriği saklama, arkadaş teşekkür videoları… Bunlar yakın tarihte hayata geçirilmiş, aklıma gelen özelliklerden sadece bazıları. Ama Facebook’un bu hamleleri, artık eskisi gibi dijital kullanımın standardını belirleyip yön vermeden çok adeta bir çırpınış niteliğinde. Öyle ki, rekabet edemediği uygulamaları yutarcasına satın aldığını (Instagram) ve yarışa bu şekilde devam ettiğini görüyoruz. Şirket kimliği çok daha ön planda. İşte bu yüzden Facebook’u “Facebook Social Networking Service” yerine hissesiNASDAQ’da $FB koduyla işlem gören “Facebook, Inc.” olarak tanımlamak giderek daha doğru hale gelecek.

Bu yazıda Facebook’u bir kullanıcı olarak değerlendirdim. Önümüzdeki günlerde markalar açısından da değerlendireceğim bir yazı daha yayınlamayı planlıyorum. Online kampanya ve uygulama ortamını halen en iyi şekilde sunan Facebook elbette daha fazla yorumu hak ediyor.

Ahmet Erim Suyabasmaz

Yorum bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: